Jak utworzyć skrzynkę e-mail w panelu DirectAdmin?
Skrzynka e-mail to popularny sposób na przesyłanie wiadomości do użytkowników, przekazywanie załączników i prowadzenie konwersacji. Chociaż w codziennym użytkowaniu poczta e-mail coraz chętniej zastępowana jest komunikatorami internetowymi, w prowadzeniu firmy czy utrzymywaniu kontaktu ze sklepami internetowymi, to wciąż najpopularniejsza forma komunikacji. W tej krótkiej instrukcji wyjaśniamy, jak założyć nową skrzynkę e-mail na hostingu SEOHOST w panelu DirectAdmin.
W tym artykule znajdziesz instrukcje:
- Jak założyć skrzynkę e-mail we własnej domenie?
- Jak założyć skrzynkę e-mail w subdomenie?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
Jak założyć skrzynkę e-mail we własnej domenie?
Warunkiem tworzenia skrzynek e-mail we własnej domenie jest posiadanie domeny internetowej oraz hostingu. Domena może być zarejestrowana w SEOHOST, może też być delegowana na serwery DNS SEOHOST lub skierowana rekordem MX.
Po podłączeniu domeny do hostingu utwórz konto e-mail we własnej domenie:
- Przejdź do panelu DirectAdmin.
- Wybierz Zarządzanie pocztą E-mail.
- Z menu na górze ekranu wybierz domenę, w której dodajesz konto e-mail.
- Wybierz: Utwórz konto.
- Skonfiguruj skrzynkę e-mail, podając jej nazwę (przed znakiem @) oraz hasło dostępu.
- Opcjonalnie, zmień rozmiar skrzynki e-mail i dzienny limit wysłanych wiadomości.
- Utwórz konto.
Rozmiar skrzynki e-mail, domyślnie nielimitowany, określa, ile przestrzeni z usługi hostingowej, zostanie przeznaczonych na wyłączność konta e-mail. Przestrzeń zostanie zarezerwowana dla skrzynki e-mail, ale też będzie ograniczona, co w przypadku przepełnienia konta, spowoduje, np. brak nowej korespondencji. Ustaw konto Max, bez limitu, aby wraz z pozostałymi skrzynkami e-mail, używać dostępnej przestrzeni serwera bez ograniczeń.
Limit wysyłania wiadomości e-mail może pomóc Ci kontrolować użytkowników poczty, a także zapobiegać wysyłce mailingu, spamu, itp.. Jeśli, np. konto e-mail zostanie przejęte przez osobę trzecią, która użyje go do rozesłania tysięcy wiadomości SPAM, wirusów, itp. limit wiadomości ograniczy taką wysyłkę do wskazanej liczby wiadomości. Oczywiście należy podjąć niezwłocznie działania, mające na celu odzyskanie konta, np. zmienić hasło lub/i użyć programu antywirusowego na urządzeniu, na którym mogło dojść do przejęcia hasła.
Jak założyć skrzynkę e-mail w subdomenie?
Tworzenie konta e-mail w subdomenie nie różni się niczym od dodawania adresu e-mail w domenie głównej, jak w instrukcji powyżej. Warunkiem poprawnej konfiguracji, jest właściwe przypisanie subdomeny do usługi hostingowej. W tym celu należy dodać subdomenę tak, jak domenę główną, zamiast korzystać z opcji Zarządzanie subdomenami.
Jak przypisać subdomenę do hostingu wyjaśniliśmy w osobnym artykule. Znajdziesz w nim opisane dwa sposoby, wraz z wyjaśnieniem, w jaki sposób mogą one być użyte w dalszej obsłudze adresów internetowych:
Po przypisaniu subdomeny do hostingu skorzystaj z instrukcji wyżej, aby dodać skrzynkę e-mail. Z menu na górze ekranu wybierz domenę lub subdomenę, w której utworzysz skrzynkę e-mail.
Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
W panelu DirectAdmin możesz zmienić hasło do dowolnej skrzynki e-mail, nie znając poprzednio ustawionego hasła:
- Przejdź do panelu DirectAdmin.
- Wybierz Zarządzanie pocztą E-mail.
- Po prawej stronie rozwiń opcje skrzynki e-mail i wybierz Zmiana hasła.
Jeśli możesz zalogować się do skrzynki e-mail w poczcie SEOHOST, możesz też zaktualizować hasło, ustawić nowe.
Szczegółowe informacje dot. zmiany hasła do skrzynki e-mail, znajdziesz w osobnym artykule: