W przypadku kiedy posiadasz już konto pocztowe, może zdarzyć się sytuacja w której zapomnisz hasło lub masz podejrzenie, że hasło zostało wykradzione. Aby pomóc z tym problemem powstał poniższy tekst. Dzięki wiedzy tu zawartej dowiesz się jak zmienić hasło do poczty.
Aby móc zmienić hasło na pocztę należy zalogować się do panelu DirectAdmin, dane potrzebne do logowania zostały przesłane w wiadomości mailowej, przy założeniu konta hostingowego, na adres przypisany do konta.
Po zalogowaniu wybierz domenę (na potrzeby tego artykułu skorzystam z domeny nazwa-domeny.waw.pl), na której znajduje się konto, do którego chcesz zmienić hasło.
Jeżeli nie posiadasz jeszcze założonego konta, odsyłam do innego artykułu, który opisuje jak założyć konto email na własnej domenie. Możesz go znaleźć tutaj.
Po wybraniu domeny musisz przejść do opcji konta pocztowe.
Tutaj, w kolumnie (Hasło/Quota) Password/!outa, kliknij w Zmień (Change).
Możesz teraz zmienić ustawienia konta pocztowego, jak również jego nazwę.
W odpowiednich polach podaj i powtórz nowe hasło (na potrzeby tego poradnika ustawiłem hasło: nowenowe), po wpisaniu kliknij w modyfikuj.
Następnie wyświetli się komunikat o obecnych ustawieniach konta.
Jak widać nowo wprowadzone hasło: nowenowe, zostało poprawnie przypisane do konta pocztowego kontakt@nazwa-domeny.waw.pl, jeżeli zostałyby wprowadzone inne zmiany w konfiguracji poczty, one również zostałyby wyświetlone w komunikacie.
Zmiana hasła do poczty nie powinna stanowić teraz wyzwania, należy jednak zawsze starać się używać silnych haseł. Hasło użyte do celów poradnika na pewno takiej nie jest :)
Warto korzystać z generatorów haseł dostępnych w sieci lub takich instalowanych jako dodatki do przeglądarki.