W przypadku kiedy posiadasz już konto pocztowe, może zdarzyć się sytuacja, w której zapomnisz hasło lub masz podejrzenie, że hasło zostało wykradzione. Aby pomóc z tym problemem, powstał poniższy tekst. Dzięki wiedzy tu zawartej dowiesz się jak zmienić hasło do poczty.
Aby móc zmienić hasło na pocztę należy zalogować się do panelu DirectAdmin, dane potrzebne do logowania zostały przesłane w wiadomości mailowej, przy założeniu konta hostingowego, na adres przypisany do konta.
W razie potrzeby można dokonać resetu hasła do serwera, w panelu klienta, wiadomość z nowym hasłem i pozostałymi danymi przyjdzie na adres email przypisany do konta.
Po zalogowaniu wybierz domenę (na potrzeby tego artykułu skorzystam z domeny nowanazwadomeny.pl), na której znajduje się konto, do którego chcesz zmienić hasło. Następnie przejdź do Zarządzanie pocztą E-mail -> Konta E-mail.
Jeżeli nie posiadasz jeszcze założonego konta, odsyłam do innego artykułu, który opisuje jak założyć konto email na własnej domenie. Możesz go znaleźć tutaj.
Zobaczysz tutaj listę kont poczty na wybranej wcześniej domenie. Odszukaj konto, dla którego chcesz zmienić hasło i kliknij znak + po prawej stronie konta.
Zobaczysz tutaj opcje zmiany konta, wybierz z nich "Zmiana hasła/nazwy użytkownika"
Możesz teraz podać nowe hasło do konta i kliknąć "Zapisz".
Następnie wyświetli się komunikat o obecnych ustawieniach konta.
Jak widać, nowo wprowadzone hasło zostało poprawnie przypisane do konta pocztowego, Widać tutaj też limit wielkości konta (nowa quota) oraz limit dzienny limit wysyłki wiadomości.
Zmiana hasła do poczty nie powinna stanowić teraz wyzwania, należy jednak zawsze starać się używać silnych haseł. Hasło użyte do celów poradnika na pewno takiej nie jest :)
Warto korzystać z generatorów haseł dostępnych w sieci lub takich instalowanych jako dodatki do przeglądarki.