Kiedy posiadasz już swój serwer oraz domenę w SeoHost.pl, możesz zacząć korzystać z poczty. Założenie adresu email w swojej domenie odbywa się w panelu DirectAdmin.
Kliknij w link aby zapoznać się z materiałem filmowym jak założyć adres email w swojej domenie
Aby mieć możliwość założenia konta pocztowego należy zalogować się do panelu DirectAdmin. Zalogować się do panelu serwera można wykorzystując do tego dane przesłane w wiadomości mailowej, na adres przypisany do konta, po założeniu konta hostingowego. Jeżeli jest taka potrzeba, hasło można zresetować w panelu klienta.
Domena, na której ma zostać założony adres email, musi być dodana do serwera, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś, tutaj znajduje się artykuł przedstawiający jak tego dokonać.
Po zalogowaniu do DirectAdmin musisz wybrać domenę, na której ma zostać założona skrzynka pocztowa oraz przejść do: Zarządzanie pocztą E-mail -> Konta E-mail.
Zobaczysz listę skrzynek dodanych do wybranej wcześniej domeny. Aby dodać skrzynkę, kliknij na "Utwórz konto".
W ekranie dodawania konta musisz podać nazwę użytkownika, czyli nazwę przed znakiem @ oraz hasło do skrzynki. Możesz też wybrać rozmiar skrzynki oraz limit dziennej wysyłki wiadomości. W obu przypadkach można podać dowolną wartość oraz zaznaczyć "max". Przy rozmiarze skrzynki max oznacza skrzynkę bez limitu, która będzie miała tyle pojemności, ile jest wolnej przestrzeni na całym hostingu. W przypadku limitu wysyłki max oznacza 1000 wiadomości dziennie, tyle też można podać maksymalnie przy wpisywaniu wartości. Po podaniu odpowiednich danych kliknij "Utwórz konto".
Konto zostanie poprawnie dodane i zobaczysz komunikat, gdzie podane będą nazwa użytkownika, hasło oraz dane serwerów poczty do konfiguracji w programie pocztowym. Zapisz te dane i/lub przekaż je osobie, która będzie korzystać z tego konta. Później nie będzie można podejrzeć hasła do skrzynki, ale będzie można je zresetować, operację przedstawiliśmy w innym tekście.
Jak widać, założenie adresu email w swojej domenie wymaga podania tylko podstawowych informacji. Zaraz po jego utworzeniu możesz zacząć z niego korzystać, czy to na webmailu (poczta w przeglądarce), czy też przy użyciu programów pocztowych takich jak Mozilla Thunderbird lub Microsoft Outlook.