Jak założyć adres email w swojej domenie?

Kiedy posiadasz już swój serwer oraz domenę w SeoHost.pl, możesz zacząć korzystać z poczty. Założenie adresu email w swojej domenie odbywa się w panelu DirectAdmin.

Logowanie do panelu DirectAdmin

Aby mieć możliwość założenia konta pocztowego należy zalogować się do panelu DirectAdmin. Zalogować się do panelu serwera można wykorzystując do tego dane przesłane w wiadomości mailowej, na adres przypisany do konta, po założeniu konta hostingowego.

Tworzenie adresu email w swojej domenie

Domena, na której ma zostać założony adres email musi być dodana do serwera, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś tutaj znajduje się artykuł przedstawiający jak tego dokonać.

Po zalogowaniu do DirectAdmin musisz wybrać domenę na której ma zostać założona skrzynka pocztowa. Na potrzeby tego tekstu posłużę się domeną nazwa-domeny.waw.pl.

jak_zalozyc_adres_email_w_swojej_domenie_1.jpg

Po wyborze domeny zostaniesz przeniesiony do głównej strony panelu DirectAdmin, tutaj musisz wejść w Konta pocztowe w sekcji Zarządzanie kontami E-mail.

jak_zalozyc_adres_email_w_swojej_domenie_2.jpg

Po wejściu zobaczysz wszystkie konta email utworzone już na tej domenie. Jeśli właśnie zakładasz swój pierwszy adres email, mimo to zobaczysz tutaj jedno konto. Jest to domyślne konto email tworzone na każdej domenie na serwerze. Nazwa domyślnego konta email zawsze jest tworzona w ten sam sposób: nazwa_ serwera@nazwa_domeny. Dane logowania do tego konta są dokładnie takie same jak do panelu Direct Admin.

W tym miejscu należy wejść w Utwórz konto pocztowe, opcja ta znajduje się w lewym górnym rogu.

jak_zalozyc_adres_email_w_swojej_domenie_3.jpg

Teraz, aby założyć adres email musisz podać odpowiednie dane: nazwę użytkownika, hasło, rozmiar skrzynki pocztowej w megabajtach i limit wysłanych wiadomości. Miejsce gdzie należy uzupełnić te dane wygląda następująco:

jak_zalozyc_adres_email_w_swojej_domenie_4.jpg

Po poprawnym uzupełnieniu danych i kliknięciu Utwórz wyświetlony zostanie komunikat o utworzeniu nowego konta. W tym komunikacie są podane informacje na temat nowego konta: nazwa użytkownika, hasło oraz adresy serwerów pocztowych. Poniżej znajduje się komunikat wyświetlony po założeniu przykładowego adresu email w domenie.

jak_zalozyc_adres_email_w_swojej_domenie_5.jpg

Nowo utworzony adres email jest już gotowy do działania oraz znajduje się na liście kont pocztowych w Direct Admin, można to szybko sprawdzić wchodząc w Konta pocztowe w sekcji Zarządzanie kontami E-mail na głównej stronie panelu Direct Admin, tak jak jest po przedstawione na początku tego tekstu.

jak_zalozyc_adres_email_w_swojej_domenie_6.jpg

Podsumowanie

Jak widać założenie adresu email w swojej domenie wymaga podania tylko podstawowych informacji. Zaraz po jego utworzeniu możesz zacząć z niego korzystać, czy to na webmailu (poczta w przeglądarce), czy też przy użyciu programów pocztowych takich jak Mozilla ThunderBird lub Microsoft Outlook.