Uptime: 99.892%
Strony WWW:
Nowe strony WWW dzisiaj:
Jak Polacy marnują 164 miliony rocznie! Czytaj więcej Pierwszy taki film na YouTube od SEOHOST! Czytaj więcej Pełna transparencja: uptime naszej infrastruktury Czytaj więcej Wywiad z naszym CEO na bezprawnik.pl Czytaj więcej SEOHOST.pl zdobywa 2 miejsce w rankingu NASK. Czytaj więcej Uwaga: kolejna próba phishingu! Czytaj więcej Dlaczego warto migrować do SEOHOST? Czytaj więcej
Author
Szymon Perski Stworzył pierwszą stronę w wieku 12 lat w swoim zeszycie, przepisując kod HTML w kawiarence internetowej. Od 2010 roku współwłaściciel marki SEOHOST wspierającej przedsiębiorców, którzy szukają dobrego miejsca w sieci na ulokowanie swoich stron i domen. Prywatnie fan sportów zespołowych i gry na saksofonie.
21 Października 2025
3 minuty

W najnowszym materiale wideo CEO Szymon Perski ujawnia, w jaki sposób Polacy tracą aż 142 miliony złotych rocznie!

Z filmu dowiesz się:

  • ile domen rejestrowanych jest każdego roku na polskim rynku,
  • dlaczego Klienci często przepłacają za swoje domeny u konkurencji,
  • jak sprawdzić, czy Ty też płacisz zbyt dużo,
  • oraz jak przetestować swoją stronę, by uniknąć kosztownych błędów.

👉 Obejrzyj materiał i sprawdź, czy nie przepłacasz!

Transkrypcja filmu 

W 2024 roku polskie firmy rejestrowały średnio 2096 domen dziennie. 

Łącznie w 2024 roku było to 1,1 miliona skumulowanych abonentów. 

Większość z nich kupowała domenę u największych dostawców na rynku. Natomiast kwota, którą przepłacają klienci jednego z największych rejestratorów domen to średnio 128 zł i 62 grosze, czyli hipotetycznie Polska może stracić aż 142 miliony rocznie.

Zrobiłem proste porównanie. Sprawdziłem ceny odnowienia u najpopularniejszych dostawców. Średnio wychodzi około 195 zł i 62 grosze za odnowienie. 

U nas to samo kosztuje 69 zł. Mówimy tu o kwotach netto. Różnica to około 126 zł na firmę rocznie. Gdyby każdy z tych ponad miliona abonenetów nie przepłacał chociażby tych 126 zł rocznie, hipotetycznie w ich kieszeniach mogłoby zostać około 142 miliony złotych. 

Oczywiście to tylko teoria, nie wszyscy przepłacają, nie wszyscy mogą zmienić dostawcę, ale nawet jeśli to tylko połowa tej kwoty, to nadal astronomiczna suma, która mogłaby zostać w polskich kieszeniach. 

A codziennie dochodzi 2096 nowych abonentów, którzy prawdopodobnie też zaczną przepłacać. 

To jakby każdego dnia wyrzucić przez okno prawie 270 000 zł. 

Dobra, ale nie po to robimy ten film, żeby się tu tylko oburzać na hipotetyczne kwoty. Pokażę ci teraz, jak sprawdzić, czy ty przepłacasz. 

Najpierw sprawdź ile naprawdę płacisz za domenę. Nie cenę pierwszego roki, tylko prawdziwą cenę odnowienia. Znajdź swoją ostatnią fakturę lub sprawdź cennik u swojego dostawcy. Niektórzy mogą go chować w ciekawe miejsce. Potem policz w perspektywie czasu. 

Jeśli przepłacasz na przykład 128 zł i 62 groszy rocznie, przez 10 lat działalności formi to już około 1280 zł, nawet jeśli to dla ciebie mało. Po pierwsze super, a po drugie chodzi o skalę. 

Przypominam, że w 2024 dziennie zostało wykupywane średnio 2100 adresów internetowych. 

Ale wracając, sprawdź czy w ogólne dostajesz to, za co płacisz. Wejdź na gtmetrix.com , przetestuj swoja stronę i jeśli ładuje się ona wolniej niż 3 sekundy, być może również przepłacasz za hosting, który mógłby działać lepiej, bo o to właśnie chodzi, żebyś płacił uczciwą cenę za dobrą usługę, a nie przepłacał za logo czy marketingowe obietnice.

W SEOHOST obsługujemy już ponad 200 000 stron. 30% naszych klientów przychodzi z migracji od innych dostawców. 

Jeśli nawet połowa naszych klientów oszczędza te 128 zł rocznie, to razem zatrzymujemy w kieszeniach naszych klientów to już około 12 milionów złotych każdego roku. 

Przekazałem ci dzisiaj trochę informacji, więc teraz warto, abyś sprawdził czy należysz do tych, którzy przepłacają. A więc po pierwsze sprawdź, ile płacisz za odnowienie domeny, jeśli powyżej 100 zł rocznie przepłacasz. 

Po drugie wejdź na SEOHOST.pl i zobacz jak powinny wyglądać ceny za domenę .pl. 

U nas to 14,87 zł netto za pierwszy rok i 69 zł za następne lata. Transparentnie, bez ukrytych opłat i magicznych dodatków. 

Porównaj to z tym, za co płacisz teraz. A jeśli to, co usłyszałeś w tym filmie ma dla ciebie sens i chciałbyś przenieść zarówno swoje domeny, jak i hosting od innego dostawcy, możesz się zamknąć w niższej kwocie za obie usługi za sam serwer u obecnego dostawcy.

I na koniec: prześlij film każdemu przedsiębiorcy, którego znasz. Bo nawet jeśli te 146 milionów to tylko teoria, każde 128 zł oszczędności to realne pieniądze w twojej kieszeni. 


Komentarze

Dodaj komentarz

Wysyłając wiadomość wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z polityką prywatności.