17Sie, 2016
0Komentarze

Szybkość ładowania sklepu internetowego, a konwersja.

Otwierając sklep internetowy, musisz zadbać równocześnie o wiele spraw, które w sposób bezpośredni lub pośredni przełożą się na sukces Twojego przedsięwzięcia. Musisz wybrać odpowiedni skrypt e-sklepu, dobrać dla niego stosowny hosting, odpowiednio skonfigurować swój sklep pod kątem technicznym oraz zadbać o jego wygląd. Bardzo ważna jest strona techniczna serwera, jego bezawaryjność i szybkość, dzięki której Twoja strona ładuje się szybciej i nie ma przerw w działaniu. Szybkość ładowania sklepu internetowego ma ogromny wpływ na jego finalny sukces.

Z czego to wynika i jak szybkość działania sklepu może wpłynąć na ilość zamówień?

W dobie szybkiego internetu, technologii LTE wydawać by się mogło, że problem z wolno otwierającymi się stronami odszedł do lamusa. Nie do końca tak jest i nawet najszybszy internet nie załatwia sprawy i nic dzięki niemu nie zyskasz w momencie kiedy „klęka” przeciążony serwer. Na szybkość działania Twojego sklepu mają wpływ takie czynniki jak: hosting, oprogramowanie sklepu (WooCommerce, PrestaShop, Zen Cart, Magento, Quick.Cart, OpenCart, Shoper), użyty szablon oraz optymalizacja tak szablonu jak i strony. Duże znaczenie mają również tak zwane „wzbogacacze” sklepu, czyli różnego rodzaju wtyczki i skrypty dające Ci przydatne funkcjonalności, ale równocześnie powodujące spore obciążenie serwera. Trzeba też wspomnieć o zasobożernych programach magazynowych i księgowych, bez których się nie obejdziesz, a musisz zapewnić im wydajne maszyny wirtualne, żeby ich działanie obciążające serwer i spowalniające stronę nie było odczuwalne dla użytkownika sklepu.

Jak szybkość działania sklepu wpływa na konwersję?

W przypadku sklepów internetowych konwersja jest procentowym stosunkiem ilości odwiedzin strony do ilości wykonanych dokonanych na niej zakupów. Marzeniem każdego właściciela e-sklepu jest oczywiście jak najwyższa konwersja, czyli jak najmniej oglądaczy wchodzących na stronę, a jak najwięcej kupujących. Krótko mówiąc chodzi o to, by jak największy odsetek odwiedzających zdecydowała się na dokonanie zakupu w Twoim sklepie.

Aby tak się stało i konwersja była wysoka, potrzebna jest duża szybkość ładowania sklepu internetowego. Każde opóźnienie we wczytywaniu powoduje, że klienci opuszczają stronę, nie dokonując żadnego zakupu. Co istotne, jeżeli strona działa bardzo wolno najczęściej nie doczekają nawet, aż ona się otworzy, przez co nie mają możliwości zapoznania się z ofertą sklepu. Możliwość choćby poznania oferty jest niezmiernie istotna, gdyż wówczas możesz liczyć na to, że klient do Ciebie wróci.

Szybkość ładowania strony ma przeogromny wpływ na konwersję i każda sekunda wczytywania się sklepu odbija się bezpośrednio na Twojej kieszeni. Jest to sytuacja identyczna z tą, kiedy do zwykłego sklepu gdzie zatrudniamy jedną ekspedientkę, wchodzi, dajmy na to 20 Klientów. Możemy być pewni, że nie wszystkich zdąży ona obsłużyć i część osób wyjdzie, nie chcąc czekać na to, aż zostaną obsłużeni. Tak samo jest ze sklepem internetowym, gdzie szybkość jego działania wpływa na poziom sprzedaży.

Opuszczamy wolne strony i szukamy dalej

Obecnie świat wokół nas przyśpiesza, szybko pracujemy, szybko żyjemy, na wszystko brakuje nam czasu i jeżeli mamy cokolwiek do załatwienia, to chcemy to zrobić również szybko. Przekłada się to także na nasze postępowanie w sieci, gdzie np. szukając jakiegoś produktu, nie chcemy czekać, aż otworzy się strona, na której jest on dostępny, tylko przechodzimy do innej zakładki. Większość osób nie czeka, aż strona się otworzy, woląc anulować wczytywanie sklepu i wybrać z wyników wyszukiwania następną pozycję na liście. Badania wskazują, że niewiele osób czeka dłużej niż 3 sekundy na otwarcie się strony, przez co, jeżeli Twojemu sklepowi otwarcie się zajmuje tyle czasu, tracisz potencjalnych klientów i ponosisz ewidentne straty.

szybkość ładowania sklepu internetowego

Zadowolenie Klienta kluczem do sukcesu

Badania dowodzą, że każda niepotrzebna sekunda ładowania strony kosztuje nas % utraconych zysków, my tracimy, a konkurencja zyskuje. Amerykański Amazon udowodnił, że już 0,1 sekundy skrócenia czasu wczytywania strony dało 1% wzrostu przychodów. Wymagania klientów rosną zarówno na rynku standardowym, jak i internetowym, a szybko działający i przyjazny e-sklep może zostać tak samo polubiony jak ten, w którym obsługuje nas miła i uśmiechnięta Pani za ladą.
Warto w tym miejscu wspomnieć również o tym, że szybko i sprawnie działający sklep wzbudza zaufanie klienta, który nie musi się na przykład obawiać o to, że strona zawiesi się w trakcie dokonywania płatności.

Optymalny hosting lekarstwem na szybkość ładowania sklepu internetowego

Na początku przygody z e-biznesem, gdy sklep się rozwija lub po prostu jest niewielki oferując konkretny asortyment, wystarczającym będzie dla niego hosting współdzielony SSD.

W przypadku większych sklepów optymalnym rozwiązaniem będzie serwer VPS lub hosting dedykowany.

Natomiast jeżeli chodzi o naprawdę wielkie sklepy, a przynajmniej mające setki tysięcy użytkowników idealnym rozwiązaniem, które poradzi sobie z ich zasobożernością będzie konfiguracja kilku serwerów VPS, gdzie każdy z nich będzie odpowiedzialny za inne zadania. Jeden serwer VPS może być odpowiedzialny za obsługę żądań www, drugi za obsługę zapytań bazy danych, a trzeci np. za obsługę poczty.

Szybkość sklepu a pozycje w Google

Okazuje się, że szybkość ładowania sklepu internetowego jest także bardzo ważna ze względu na wyszukiwarkę Google, która lepiej ocenia szybkie sklepy i klasyfikuje je na wyższych pozycjach. Google udostępnia tak zwane wytyczne dla webmasterów, w których szybkość witryny jest uznana za pożądaną i wartościową cechą dla wyszukiwarki. Zatem, jeżeli zadbasz o optymalizację swojego sklepu i jego szybkość, to możesz zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie zwiększyć szanse na znalezienie Twojej strony przez potencjalnych klientów.

Zadbaj również o responsywność

Kolejnym ważnym czynnikiem, jest responsywność sklepu internetowego, czyli dostosowanie go do wyświetlania na urządzeniach mobilnych typu telefon, czy tablet. Od niedługiego czasu responsywność stała się w ogóle warunkiem zaistnienia w wynikach wyszukiwania, z których Google zaczęło usuwać strony niedostosowane do urządzeń mobilnych.

Szybkość ładowania sklepu internetowego, a konwersja.

Szybkość ładowania sklepu internetowego jest kluczem do sukcesu i warto poświęcić czas by znaleźć hosting zapewniający odpowiednie parametry dla jego sprawnego funkcjonowania. Wszystkie opisane czynniki mają duże znaczenia dla rozwoju Twojego sklepu, zwiększenia obrotów i zysku.

Raport szybkości ładowania sklepu

Poniżej prezentujemy ciekawy raport, który powstał na podstawie badania 15.500 sklepów internetowych w Polsce. Zdecydowana ich większość ładuje się w czasie powyżej 0,5 sekundy.

Szybkość i optymalizacja polskich sklepów internetowych 2018 (infografika)

Źródło: https://www.supermonitoring.pl/blogpl/szybkosc-i-optymalizacja-polskich-sklepow-2018/

A jak szybko ładuje się Twój sklep internetowy?

 

 

Post A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *