Konfiguracji rekordów DNS domeny można dokonać, jak wielu innych operacji na domenach, w panelu klienta.
Jeśli Twoje domeny są przekierowane na serwer u nas, panel DirectAdmin również daje możliwość konfiguracji strefy DNS. I tam należy, w takim wypadku, konfigurację wykonać.
Logowanie do panelu przedstawione jest w tym artykule.
Aby móc dodać rekordy dla danej domeny, musisz stworzyć dla niej strefę DNS. Wykonać to można poprzez przekierowanie domeny na adres IP. Ta operacja przedstawiona jest w innym artykule.
Po przekierowaniu domeny na IP, strefa DNS została stworzona, aby ją konfigurować wejść w opcję DNS.
Tam znajdziesz listę stref DNS stworzonych na koncie. Wejdź w domenę, której rekordy chcesz skonfigurować.
Podstawowa strefa powinna zawierać 2 rekordy A, 2 rekordy NS oraz 1 rekord SOA i powinna wyglądać tak:
Poniżej listy rekordów jest możliwość dodania nowych. Można wybrać typ dodawanego rekordu z listy po lewej stronie.
Po wybraniu typu rekordu, należy podać jego nazwę, wartość oraz w razie potrzeby zmienić priorytet i wartość Rekordu TTL. Zmiana priorytetu i TTL nie jest wymagana do większości rekordów i ich wartości mogą pozostać bez zmian. Po dodaniu każdego rekordu, strona odświeży się i nowy rekord zostanie dodany do listy.
Poniżej, krótki opis zastosowania dostępnych typów rekordów.
Przy dodawaniu rekordów warto pamiętać też o kilku ważnych zasadach. Przy rekordach NS, CNAME i A nie jest wymagana kropka na końcu nazwy rekordu i wartości. Natomiast rekordy TXT należy dodawać bez cudzysłowów. Dodatkowo nie może być w strefie rekordy A i CNAME o tej samej nazwie, jeśli zostaną takie rekordy dodane, cała strefa może przestać działać.
Dzięki wiedzy zawartej w tym tekście będziesz wiedział jak w panelu klienta skonfigurować rekordy DNS dla domeny, co pozwala, np. na konfigurację domeny w taki sposób, że strona będzie działała z jednego serwera, a poczta z drugiego. Można też w ten sposób ominąć przekierowanie na serwery DNS, za co niektóre firmy naliczają dodatkowe opłaty (jeśli domena zarejestrowana jest poza ich panelem). Nie musisz też się martwić, w SeoHost.pl nie stosujemy takich praktyk :)