Przekierowanie poczty na Zoho Mail - panel klienta

W panelu klienta, posiadając domenę, masz wiele możliwości przekierowania jej na odpowiedni serwer.

Możesz również edytować rekordy DNS domeny, aby poczta na niej kierowała na Zoho Mail, co przedstawi poniższy poradnik. Jeśli posiadasz u nas serwer i chcesz aby strona działa z serwera, a poczta na Zoho Mail, zapoznaj z innym naszym poradnikiem.

Logowanie do panelu klienta

Aby dokonać zmian w konfiguracji domeny należy zalogować się do panelu klienta. Pomoc w tym zakresie znajdziesz tutaj.

Tworzenie strefy DNS dla domeny

Jeśli posiadasz już strefę DNS dla domeny, przejdź do części zatytułowanej "Przekierowanie poczty na Zoho".

Po zalogowaniu przejdź do "Twoje domeny".

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_1.png

Tutaj zobaczysz listę domen na koncie, kliknij na nazwę domeny, której pocztę chcesz przekierować.

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_2.png

W szczegółach domeny znajdź sekcję "Ustawienia DNS" i wybierz w niej zakładkę "Przekierowanie IP". W polu "Adres IP" podaj adres IP serwera gdzie działa strona dla tej domeny. Jeśli takiego nie ma i chcesz tylko przekierować pocztę, wpisz dowolny adres IP, nie ma to znaczenia. Może to być również 1.1.1.1, takiego użyłem w poniższym przypadku. Po uzupełnieniu pola kliknij "Zapisz".

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_3.png

Strona zostanie przeładowana i u góry wyświetli się komunikat o poprawnym zapisaniu nowych ustawień.

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_4.png

Przekierowanie poczty na Zoho

Teraz przejdź do opcji "DNS" w pionowym menu po lewej stronie.

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_5.png

Tutaj zobaczysz listę aktualnie utworzonych stref DNS dla domen na koncie. Powinna się tam też znajdować strefa dla przekierowanej wcześniej domeny. Kliknij na nazwę tej domeny.

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_6.png

W strefie znajdują się tylko podstawowe rekordy, jeśli nie wykonywałeś tu żadnych zmian do tej pory. Domyślna strefa powinna wyglądać podobnie do tej poniżej.

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_7.png

Zoho Mail wymaga dodania 3 rekordów MX do przekierowania poczty:

  • mx.zoho.com o priorytecie 10
  • mx2.zoho.com o priorytecie 20
  • mx3.zoho.com o priorytecie 50

Można je dodać zaraz pod listą rekordów. Wybierz typ rekordu "MX", nazwę pozostaw bez zmian, następnie priorytet oraz wartość rekordu podaj według informacji powyżej, np. priorytet 10, wartość mx.zoho.com, wartość TTL również pozostaw bez zmian.

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_8.png

Czynność należy powtórzyć dla wszystkich rekordów podanych powyżej.

Jeśli posiadasz również inne rekordy MX dla tej domeny, należy je usunąć.

Ukończona strefa z dodanymi rekordami MX, powinna wyglądać podobnie do tej.

przekierowanie_poczty_na_zoho_mail_panel_klienta_9.png

Podsumowanie

Mam nadzieję, że przekierowanie poczty na Zoho, z powyższym poradnikiem, nie będzie stanowić problemu. Należy pamiętać, że po przekierowaniu domeny na IP może minąć od 3 do 24 godzin aż strefa DNS zacznie działać i tym samym rekordy w niej zawarte. W tym czasie przekierowanie poczty, nawet to wykonane poprawnie, może nie działać.