Strony WWW:
Nowe strony WWW dzisiaj:
Dlaczego warto migrować do SEOHOST? Czytaj więcej
Redakcja SEOHOST.pl
Redakcja SEOHOST.pl
30 Czerwca 2020
2 minuty

Przekierowanie poczty na Zoho Mail - Panel klienta

W panelu klienta, posiadając domenę, masz wiele możliwości przekierowania jej na odpowiedni serwer.

Możesz również edytować rekordy DNS domeny, aby poczta na niej kierowała na Zoho Mail, co przedstawi poniższy poradnik. Jeśli posiadasz u nas serwer i chcesz, aby strona działa z serwera, a poczta na Zoho Mail, zapoznaj z innym naszym poradnikiem.

Logowanie do panelu klienta

Aby dokonać zmian w konfiguracji domeny, należy zalogować się do panelu klienta. Pomoc w tym zakresie znajdziesz tutaj.

Tworzenie strefy DNS dla domeny

Jeśli posiadasz już strefę DNS dla domeny, przejdź do części zatytułowanej "Przekierowanie poczty na Zoho".

Po zalogowaniu się wybierz w panelu Domeny -> Domeny.

Panel Klienta SEOHOST

Tutaj zobaczysz listę domen na koncie, kliknij nazwę domeny, której pocztę chcesz przekierować.

Lista domen SEOHOST

W szczegółach domeny znajdź sekcję "Ustawienia DNS" i wybierz w niej zakładkę "Przekierowanie IP". W polu "Adres IP" podaj adres IP serwera, gdzie działa strona dla tej domeny. Jeśli takiego nie ma i chcesz tylko przekierować pocztę, wpisz dowolny adres IP, nie ma to znaczenia. Może to być również 1.1.1.1, takiego użyłem w poniższym przypadku. Po uzupełnieniu pola kliknij "Zapisz".

Przekierowanie IP

Strona zostanie przeładowana i u góry wyświetli się komunikat o poprawnym zapisaniu nowych ustawień.

Pomyślnie przeprowadzone zmiany

Przekierowanie poczty na Zoho

Teraz przejdź do opcji "DNS" w pionowym menu po lewej stronie.

Panel Klienta SEOHOST

Tutaj zobaczysz listę aktualnie utworzonych stref DNS dla domen na koncie. Powinna się tam też znajdować strefa dla przekierowanej wcześniej domeny. Kliknij na nazwę tej domeny.

Lista domen w Panelu Klienta

W strefie znajdują się tylko podstawowe rekordy, jeśli nie wykonywałeś tu żadnych zmian do tej pory. Domyślna strefa powinna wyglądać podobnie do tej poniżej.

Początkowa lista stref DNS

Zoho Mail wymaga dodania 3 rekordów MX do przekierowania poczty:

  • mx.zoho.com o priorytecie 10
  • mx2.zoho.com o priorytecie 20
  • mx3.zoho.com o priorytecie 50

Można je dodać zaraz pod listą rekordów. Wybierz typ rekordu "MX", nazwę pozostaw bez zmian, następnie priorytet oraz wartość rekordu podaj według informacji powyżej, np. priorytet 10, wartość mx.zoho.com, wartość TTL również pozostaw bez zmian.

Dodawanie rekordów MX

Czynność należy powtórzyć dla wszystkich rekordów podanych powyżej.

Jeśli posiadasz również inne rekordy MX dla tej domeny, należy je usunąć.

Ukończona strefa z dodanymi rekordami MX, powinna wyglądać podobnie do tej.

Lista stref DNS z dodanymi rekordami MX

Podsumowanie

Mam nadzieję, że przekierowanie poczty na Zoho, z powyższym poradnikiem, nie będzie stanowić problemu. Należy pamiętać, że po przekierowaniu domeny na IP może minąć od 3 do 24 godzin, aż strefa DNS zacznie działać i tym samym rekordy w niej zawarte. W tym czasie przekierowanie poczty nawet to wykonane poprawnie może nie działać.

Czy udało Ci się rozwiązać problem?
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?