Strony WWW:
Nowe strony WWW dzisiaj:
Uwaga: kolejna próba phishingu! Czytaj więcej Dlaczego warto migrować do SEOHOST? Czytaj więcej
Redakcja SEOHOST.pl
Redakcja SEOHOST.pl
01 Grudnia 2022
4 minuty

Jak ustawić podpis do wiadomości e-mail w poczcie SEOHOST?

Codziennie otrzymujesz i wysyłasz dziesiątki e-maili. Traktujesz pocztę elektroniczną jako podstawowe narzędzie pracy, które pozwala Ci utrzymać kontakt z kontrahentami i dostawcami. Nie jest tajemnicą, że podpisy e-mail mają ogromny wpływ na dzisiejszy świat marketingu. To także jeden z najlepszych i najtańszych sposobów na przedstawienie się, a także na ponowne zaangażowanie klientów. W naszym poradniku znajdziesz informacje jak ustawić podpis do wiadomości e-mail w poczcie Webmail Roundcube. 

Z tego artykułu dowiesz się:

Jakie informacje dodać do podpisu? 

Twój podpis e-mail musi zawierać informacje niezbędne do skontaktowania się z Tobą oraz wszelkie inne informacje istotne dla Twoich odbiorców. Oto lista elementów, które możesz w nim uwzględnić:

  • Pełne imię i nazwisko
  • Stanowisko
  • Nazwa firmy
  • Numer telefonu komórkowego
  • Numer telefonu do biura
  • Adres biura
  • Zdjęcie profilowe i/lub logo (lub oba)
  • Ikony społecznościowe (opcjonalnie, ale zalecane)
  • Baner promocyjny (opcjonalnie).

Podpis do wiadomości e-mail jest Twoją wizytówką i jednocześnie wizytówką firmy, którą reprezentujesz. Obecne standardy tworzenia podpisów, pozwalają nam wprowadzić wiele nowych elementów, które mogą przełożyć się na zwiększenie zainteresowania ofertą, a także podnieść wiarygodność, np. w czasie kontaktu z potencjalnymi klientami. 

Ważne jest, aby komponując podpis do wiadomości e-mail, skupić się na tym, co naprawdę jest ważne dla nas i może być ważne, przydatne, odbiorcy wiadomości. Baner promujący nową ofertę firmy nie będzie przesadą, ale umieszczanie kilkunastu linków do produktów, nie będzie wyglądało dobrze. 

Jak ustawić podpis do wiadomości e-mail?

Ustawienia podpisów do wiadomości e-mail,  dostępne są po zalogowaniu do poczty Webmail Roundcube. Oczywiście, jeśli korzystasz z klienta poczty, np. Thunderbird, Outlook czy poczta Gmail, znajdziesz dedykowane opcje dla podpisów, gdzie skonfigurujesz je w konkretnej aplikacji. 

Poczta Webmail to aplikacja do obsługi poczty e-mail w przeglądarce internetowej. Tak, jak wszystkie programy pocztowe, pozwala skonfigurować profil konta i automatyczny podpis do wiadomości e-mail. 

Podpis do wiadomości e-mail tworzony jest w ramach, tzw. tożsamości, profilu konta: Czym są i jak tworzyć tożsamości poczty e-mail?

Profil konta określa adres e-mail nadawcy, nazwę nadawcy (widoczną obok adresu e-mail na koncie adresata wiadomości) oraz podpis do wiadomości. Ponadto możesz skonfigurować też inne dodatkowe opcje, jak, np. domyślnego adresata ukrytej kopii UDW. 

  1. Zaloguj się do poczty SeoHost na stronie poczta.seohost.pl.
  2. Z lewej strony ekranu poczta Roundcube wybierz Ustawienia > Tożsamości.
    Przejście do ustawień skrzynki e-mail w poczcie SEOHOST i ustawienie Tożsamości oraz przypisanie im automatycznego podpisu
  3. Edytuj istniejącą tożsamość, klikając w nazwę lub Utwórz nową.
  4. Uzupełnij informacje o profilu konta, jego tożsamości:
    • Nazwa wyświetlana: podaj imię i nazwisko lub inną nazwę nadawcy, widoczną dla adresata wiadomości,
    • E-mail: wprowadź adres e-mail, z którego korzystasz (konieczne, jeśli posiadasz aliasy konta),
    • Odpowiedź do: opcjonalnie, podaj adres e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość, jeśli adresat kliknie Odpowiedz, aby wysłać Ci wiadomość zwrotną.
    • Ukryta kopia: opcjonalnie, podaj adres e-mail konta, na które zostanie wysłana ukryta kopia wiadomości, podczas redagowania wiadomości.
    • Podpis: uzupełnij podpis do wiadomości e-mail, przypisany do tożsamości.
    • Domyślna: włącz, jeśli ten podpis ma być domyślnie dodawany do każdej wiadomości.
      Uzupełnianie informacji o profilu konta (tożsamości) takich jak: Nazwa wyświetlana, E-mail, Organizacja, Odpowiedź do,Ukryta kopia, Domyślna, Podpis
  5. Kliknij HTML, aby przejść do edytora wizualnego i formatować podpis, np. dodać kolory, ustawić wyrównanie, umieścić hiperłącze, dodać obrazek lub edytować kod źródłowy.
  6. Zapisz ustawienia. 

Możesz utworzyć wiele tożsamości, tworząc przy tym wiele podpisów. Nawet jeśli używasz tej samej nazwy wyświetlanej, np. Jan Kowalski, ale potrzebujesz mieć wiele podpisów na różne okazje, np. prywatny, firmowy, anglojęzyczny, itp., utwórz wiele tożsamości. 

Przeczytaj także:

Jak zmienić podpis podczas redagowania wiadomości e-mail?

Jeśli posiadasz jedną tożsamość, jeden domyślny podpis, będzie on wstawiany do każdej wiadomości (zaznaczona opcja > domyślny). Możesz go usunąć, jeśli nie potrzebujesz go w danej chwili i wysłać wiadomość bez podpisu. 

Tworzenie nowej wiadomości e-mail z automatycznym podpisem

Kiedy masz wiele tożsamości, a przy tym potrzebujesz korzystać z wielu podpisów, w zależności od okazji, możesz szybko przełączać się między profilami konta, zmieniając podpis. W ten sposób zmienisz nadawcę wiadomości oraz przypisany do niego podpis. Możesz utworzyć wiele wariantów podpisów i tożsamości. 

  1. Utwórz nową wiadomość e-mail lub odpowiedz na otrzymaną korespondencję,
  2. W polu Od kliknij i rozwiń dostępne profile (tożsamości).
    Dostępne profile (tożsamości) na rozwijalnej liście w polu Od, w utworzonej nowej wiadomości e-mail
  3. Wybierz z listy interesujący Cię profil.
  4. Zwróć uwagę, że zmieni się także podpis do wiadomości e-mail.
Czy udało Ci się rozwiązać problem?
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?