Uptime: 99.892%
Strony WWW:
Nowe strony WWW dzisiaj:
Z SEOHOST korzysta już ponad 90 000 Użytkowników! Czytaj więcej Jak Polacy marnują 164 miliony rocznie! Czytaj więcej Pierwszy taki film na YouTube od SEOHOST! Czytaj więcej Pełna transparencja: uptime naszej infrastruktury Czytaj więcej Wywiad z naszym CEO na bezprawnik.pl Czytaj więcej SEOHOST.pl zdobywa 2 miejsce w rankingu NASK. Czytaj więcej Uwaga: kolejna próba phishingu! Czytaj więcej Dlaczego warto migrować do SEOHOST? Czytaj więcej
Redakcja SEOHOST.pl
Redakcja SEOHOST.pl
01 Grudnia 2022
4 minuty

Do czego służą pola DO, DW i UDW w programie pocztowym?

Wysyłanie wiadomości e-mail jest czymś tak rutynowym na co dzień, że czasami zapominamy o możliwościach klientów poczty e-mail - programów pocztowych. Mówimy o funkcjach DW i UDW, czyli o tym, jak wysyłać kopie e-maili do kilku odbiorców, w różnych wariantach. Zobacz, co oznacza DW (CC) i sprawdź znaczenie UDW (BCC) oraz w jakich przypadkach wygodnie jest użyć każdego z nich.

Z tego artykułu dowiesz się:

Co to jest DW i UDW?

DW z angielskiego CC oznacza „carbon copy” i jest dziedziną potocznie zwaną „z copy”. To pole zawiera adresy e-mail, na które zostanie wysłana wiadomość e-mail.

Czym zatem różni się od pola „Do”? Na poziomie technicznym nie ma różnicy, ponieważ wszystkie adresy e-mail, które znajdują się w polach „Do” i „DW” są publiczne, wszyscy odbiorcy widzą adresy, na które został wysłany e-mail).

Różnica ma bardziej charakter funkcjonalny. W miejscu pracy pole „Do” jest często używane do wskazania głównego odbiorcy wiadomości, a adresy zawarte w polu „DW” wiadomości e-mail wskazują odbiorców drugorzędnych wiadomości, których uważa się za poinformowanych o wątku poczty, ale którzy nie są uważani za głównych odbiorców..

Adresy e-mail, zawarte w UDW, są ukryte. UDW, czyli z angielskiego BCC, to skrót od „blind carbon copy”. W takim przypadku adresy odbiorców uwzględnionych w tym polu nie są ujawniane. Nie widzą ich adresaci pola DO i DW, a także wszyscy umieszczeni w polu UDW nie wiedzą o sobie. 

To pole idealnie nadaje się do przesyłania mailingu lub zbiorczej oferty, którą chcemy w jednej wiadomości przekazać do wielu adresatów. 

Pole UDW działa niezależnie od pola DO i DW, a więc nie musisz używać ich razem. Pamiętaj, że adresaci pola UDW, mogą zobaczyć odbiorców wiadomości wskazanych w polach DO i DW. 

Do czego służą i kiedy stosuje się każdy z nich?

E-maile z DW

Wiadomości, które zawierają skopiowane adresy (pole DW/CC) to zazwyczaj takie, w których nadawca chce rozróżnić poziomy między odbiorcami, a także, w których wie, do kogo e-mail został wysłany.

Jak powiedzieliśmy wcześniej, bardzo często zdarza się, że służbowe wiadomości e-mail mają co najmniej jednego głównego odbiorcę w polu „Do” (do którego e-mail jest faktycznie adresowany) i co najmniej jednego odbiorcę drugorzędnego w polu „DW” (który nadawca rozważa, kogo należy poinformować o treści wiadomości).

Zwróć uwagę, że odpowiadając na wiadomość e-mail, należy pamiętać i sprawdzić, ilu adresatów zostało wskazanych i odpowiednio skorzystać z opcji Odpowiedz lub Odpowiedz wszystkim. 

E-maile z UDW/BCC

Ukryte kopie wiadomości są szeroko stosowane w marketingu e-mailowym, na przykład podczas wysyłania masowych wysyłek lub biuletynów informacyjnych, lub promocyjnych. Powodem jego popularności jest zdolność do ochrony adresów wszystkich odbiorców.

Dlatego ogromną zaletą pola UDW/BCC jest to, że zachowuje tożsamość odbiorców, dzięki czemu pozwala na przestrzeganie przepisów o ochronie danych, z którymi powiązana jest firma, podmiot lub osoba wysyłająca wiadomość e-mail.

Wybór użycia DW i UDW jest zwykle podyktowany celami wiadomości. Gdy chcemy, aby e-mail dotarł do wielu osób, a one nie wiedzą do kogo i do ilu zostało wysłane, użyjemy „UDW”. Jeśli chcemy ustalić priorytety między odbiorcami wiadomości e-mail i aby wiedzieli o innych odbiorcach, użyjemy tylko „Do” i „DW”.

Jak wysłać wiadomość DO i UDW?

Redagowanie nowych wiadomości i e-mail i przesyłanie ich do jednego i wielu adresatów, opisaliśmy w osobnym artykule:

Po zalogowaniu do poczty SEOHOST i kliknięciu Utwórz, możesz redagować wiadomość, a także wskazać jej adresatów za pomocą pól DO, DW i UDW. Jak wysłać wiadomość do ukrytego odbiorcy albo zredagować wiadomość do wielu adresatów?

  1. Zaloguj się do poczty SEOHOST pod adresem poczta.seohost.pl
  2. Utwórz nową wiadomość lub odpowiedz na otrzymaną korespondencję.
  3. W polu DO wprowadź odbiorcę lub wielu odbiorców wiadomości (opcjonalnie).
    Widok okna wysyłania nowej wiadomości w Roundcube
  4. Kliknij + Dodaj odbiorcę.

    Wskazywanie odbiorcy wiadomości – poczta SEOHOST - przykład
  5. Z rozwijanej listy wybierz odpowiednio Kopia (DW) lub Ukryta kopia (UDW).
    Opcje nowej wiadomości e-mail – ustawienia adresatów: DO, DW, UDW
  6. Wprowadź adresy e-mail lub wybierz je z książki adresowej.
    Jak wysłać wiadomość do ukrytego adresata (przykład)
  7. Dodaj temat i treść wiadomości, opcjonalnie Dołącz plik (załącznik).
  8. Wyślij wiadomość.

Pamiętaj, że aby skorzystać z pola DW, konieczne jest podane adresatów w polu DO. Aby skorzystać z UDW, nie musisz używać pól DO i DW. Możesz połączyć wszystkie pola odbiorców, pamiętając, że adresaci UDW są ukryci, ale wiedzą o adresatach pól DO i DW.

Przeczytaj także: 

Czy udało Ci się rozwiązać problem?
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?