Jak skonfigurować rekordy DNS do obsługi poczty w Google Workspace?

Posiadając serwer u nas, może dojść do sytuacji, w której serwer używany jest tylko do utrzymywania strony, a  korzystasz z usług Google w ramach Google Workspace w tym poczty e-mail. W tym poradniku dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować swój serwer tak, żeby móc korzystać z usług e-mail ze strony Google.

Logowanie do Direct Admin

Aby rozpocząć procedurę konfiguracji rekordów odpowiedzialnych za usługi poczty, musisz zalogować się do swojego Panelu Direct Admin.

Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, zapraszam do zapoznania się z punktem 1. tego poradnika.

Konfiguracja rekordów MX do obsługi Google Workspace

Pierwszym punktem tej procedury jest wybranie domeny, którą będziemy konfigurować.

W momencie zalogowania do serwera, najpierw musisz wybrać domenę ze spisu domen, które są na Twoim serwerze. Na moim przykładzie, będziemy korzystać z domeny nazwa-domeny.pl. Jeśli na serwerze jest tylko jedna domena, krok należy pominąć.

jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_1.png

Po wyborze domeny, którą chcemy skonfigurować, ze strony głównej Panelu z sekcji "Zarządzanie kontami E-mail" wybieramy "Rekordy MX".

jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_2.png

W tym momencie pojawi się spis rekordów związanych z serwerami poczty e-mail. Aby poczta w ramach usług Google Workspace działała poprawnie, należy usunąć wszystkie rekordy związane z pocztą e-mail. Na poniższym przykładzie mam tylko jeden rekord, ponieważ skrzynkę obsługiwałem z użyciem tego serwera.

jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_3.png

Na początku wybieramy rekord, klikając miejsce po prawej stronie rekordu (1), następnie klikamy "Usuń wybrane" (2).

Teraz pozostaje dodanie rekordów MX dla poszczególnych adresów dla Google. Każdy z tych rekordów ma określony priorytet. Najwyższy priorytet ma serwer główny, kolejne serwery mają coraz niższy priorytet. Poniżej lista rekordów w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego. PAMIĘTAJ O KROPCE NA KOŃCU REKORDU.

ASPMX.L.GOOGLE.COM.             Priorytet 10

ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.    Priorytet 20

ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.    Priorytet 20

ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM.    Priorytet 30

ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM.    Priorytet 30

Z listy rozsuwanej wybieramy numer priorytetu na zasadzie "im niższa wartość tym ważniejszy rekord".

jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_4.png

Końcowa lista rekordów powinna wyglądać następująco:

jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_5.png

Ostatnią rzeczą do zrobienia w tym panelu jest odłączenie serwera od usługi pocztowej, celem uniknięcia błędów komunikacji. A dokonamy tego poprzez odznaczenie opcji "Użyj tego serwera do obsługi mojej poczty" a następnie kliknięcie przycisku "Zapisz".

jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_6.png

Dodawanie wpisu SPF do obsługi wysyłania poczty

Musimy powrócić do strony głównej dotyczącej domeny. Z sekcji "Twoje konto" wybierz "Zarządzanie strefą DNS".

jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_7.png

W tym momencie ujrzysz listę rekordów DNS dla swojej domeny. Musisz usunąć wpis dotyczący SPF,

"v=spf...".

Zaznacz go (1) , następnie kliknij "Usuń wybrane" (2). W ten sam sposób postępujemy z rekordem zawierającym DKIM (rekord pod tym, który usuwaliśmy teraz), ponieważ nasz rekord SPF przejmie zadanie związane z uwierzytelnianiem poczty.

jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_8.png

Teraz musimy dodać wpis dotyczący naszego nowego serwera poczty. Jest to rekord typu TXT, dlatego na samym dole strony w linijce "TXT" po lewej stronie musimy mieć nazwę naszej domeny z kropką na końcu, a po prawej stronie należy wpisać tekst znajdujący się poniżej (w całości) i kliknąć przycisk "Dodaj".

"v=spf1 include:_spf.google.com ~all"
jak_skonfigurowac_rekordy_dns_do_obslugi_poczty_w_g_suite_9.png

Weryfikacja konfiguracji domeny

Google udostępnia narzędzie do sprawdzania poprawności konfiguracji domeny przekierowanych na ich serwery. Narzędzie można znaleźć pod tym linkiem.

Podsumowanie

Dzięki temu poradnikowi, Twoja wiedza powiększyła się o informacje związane z priorytetami rekordów, dzięki czemu ustawianie własnych rekordów dla poczty dla Google Workspace nie będzie sprawiać Tobie więcej problemów.