Jak skonfigurować autoresponder?

Jedną z funkcji poczty na hostingu jest autoresponder. Pozwala on na wysyłanie automatycznych odpowiedzi na maile, które wysyłane są na konkretny adres email w domenie.

Należy rozpocząć od logowania do panelu DirectAdmin.

Konfiguracja autorespondera

Po zalogowaniu wybierz domenę, na której chcesz skonfigurować autoresponder.

Jak_skonfigurowac_autoresponder_1.png

Następnie wejdź do opcji "Autorespondery" w sekcji "Zarządzanie kotami E-mail".

Jak_skonfigurowac_autoresponder_2.png

Teraz przejdź do "Utwórz nowy autoresponder".

Jak_skonfigurowac_autoresponder_3.png

Tutaj możesz skonfigurować swój autoresponder.

Jak_skonfigurowac_autoresponder_4.png

Poniżej opcje autorespondera:

  • Adres respondera - adres email, na którym ma działać autoresponder.
  • Prefiks tematu - Przypis dodawany do tematu wiadomości przy odsyłaniu do nadawcy.
  • Kodowanie znaków odpowiedzi - Wybór kodowania znaków wiadomości. Proponujemy pozostawić utf-8, chyba że jest konieczność zmiany na inne.
  • Nagłówek Content-Type - Wybór zawartości, można wybrać zwykły tekst lub html, ten drugi pozwala na używanie znaczników (tagów) html w wiadomości.
  • Częstotliwość odpowiedzi - określa czas po jakim autoresponder zadziała ponownie dla jednego adresu email. Można ustawić czas od 1 min do 7 dni.
  • Wiadomość respondera: Należy tu podać wiadomość jaką otrzyma nadawca piszący na adres autorespondera
  • Wyślij kopię (CC) do: można tu wpisać adres na jaki przyjdzie kopia wiadomości z autorespodera.

Wypełniona konfiguracja powinna wyglądać podobnie do tej poniżej.

Jak_skonfigurowac_autoresponder_5.png

Po uzupełnieniu należy kliknąć "Utwórz", po przeładowaniu strony, autoresponder zostanie zapisany i zostanie wyświetlona lista autoresponderów aktualnie działających na domenie.

Jak_skonfigurowac_autoresponder_6.png

Po zakończeniu konfiguracji i zapisaniu, autoresponder zaczyna działać natychmiastowo.