Strony WWW:
Nowe strony WWW dzisiaj:
Uwaga: kolejna próba phishingu! Czytaj więcej Dlaczego warto migrować do SEOHOST? Czytaj więcej
Redakcja SEOHOST.pl
Redakcja SEOHOST.pl
01 Września 2023
3 minuty

Zarządzanie folderami w poczcie Webmail SEOHOST

Foldery wiadomości e-mail w poczcie internetowej, np. w programie pocztowym czy poczcie Webmail, to kluczowy element w efektywnym zarządzaniu skrzynką e-mail i korespondencją. Foldery pocztowe, pomagają w organizacji wiadomości i rozmieszczenie ich w taki sposób, aby uzyskać łatwy dostęp lub pozbyć się ich. Zobacz, jak działają i jak zarządzać folderami poczty w Webmail. 

W jakim celu tworzyć foldery poczty e-mail?

Zarządzanie folderami w poczcie Webmail Roundcube to kluczowy element efektywnego zarządzania Twoją skrzynką pocztową. Foldery pocztowe są wirtualnymi katalogami, które pomagają w organizacji i kategoryzacji otrzymywanych i wysyłanych wiadomości. 

Wielu użytkowników pozbawia się możliwości korzystania z folderów poczty, przechowując całą korespondencją w katalogu głównym i opcjonalnie korzystając z wyszukiwarki, aby odszukać interesujące maile. Tymczasem korzystanie z folderów jest bardzo proste, a same foldery pomagają efektywnie zarządzać kontem. Zobacz, jak wygląda to w praktyce:

  1. Tworzenie folderów pozwala na uporządkowanie wiadomości w logiczny sposób. Dzięki temu łatwiej jest odnaleźć konkretne wiadomości w przyszłości, bez konieczności przeszukiwania całej skrzynki.
  2. Foldery mogą być tworzone na podstawie różnych tematów, projektów lub kontaktów. 
  3. Dzięki przenoszeniu wiadomości do odpowiednich folderów łatwiej jest przeszukać konkretne kategorie treści, gdy potrzebujesz odnaleźć konkretną informację.
  4. Organizacja wiadomości w folderach pozwala na szybkie przechodzenie między różnymi rodzajami treści, co przyspiesza proces zarządzania pocztą elektroniczną.

Bardzo ważną funkcją, która jeszcze bardziej wzmacnia korzyści używania folderów, są reguły wiadomości. W Roundcube możesz także tworzyć reguły, które automatycznie przenoszą wiadomości do określonych folderów na podstawie określonych kryteriów. 

Jak utworzyć folder poczty e-mail?

Dodawanie nowych folderów w poczcie Webmail SEOHOST jest bardzo łatwe. Zobacz, jak utworzyć folder poczty:

  1. Zaloguj się do poczty Webmail SEOHOST.
  2. Po zalogowaniu do konta e-mail przejdź do sekcji Ustawienia (po prawej stronie ekranu) i wybierz Foldery.
  3. Kliknij Utwórz. 

    tworzenie_nowego_folderu.png
  4. Podaj nazwę folderu, a także określ jego miejsce w strukturze katalogów, np. zrób z nowego folderu folder podrzędny. 
  5. Na tym etapie możesz też od razu wskazać, w jaki sposób wiadomości mają być wyświetlane, czy w formie list, czy wątków. 
  6. Zapisz.

Utworzony w ten sposób folder zobaczysz na liście w sekcji Ustawienia, gdzie możesz łatwo przejść do jego edycji. Będzie on też widoczny w głównym drzewie katalogów w widoku sekcji Poczta. 

Jak przenieść wiadomość e-mail do folderu poczty?

Kiedy folder jest już utworzony i aktywny, możesz przenieść do niego wiadomości e-mail. W tej instrukcji zobaczysz, jak zrobić to ręcznie:

  1. W widoku sekcji Poczta odczytaj wybraną wiadomość e-mail.
  2. Z opcji wiadomości e-mail wybierz Więcej >  Przenieś do…, a następnie wskaż folder docelowy. 

    przenoszenie_wiadomosci_do_folderu.png

Możesz także skorzystać z metody ”przeciągnij i upuść”. Złap wiadomość lewym przyciskiem myszki, a następnie przeciągnij ją i upuść na wybranym katalogu. 

Możesz też wykonać tę czynność na wielu wiadomościach jednocześnie:

  1. W widoku sekcji Poczta, na górze ekranu, kliknij przycisk Zaznacz 
  2. Aktywuj Zaznaczanie.

    aktywuj_zaznaczenie.png
  3. Zaznacz checkboxem wiadomości, które chcesz przenieść do jednego folderu.
  4. W obszarze wiadomości e-mail wybierz Więcej > Przenieś do…, a następnie wskaż folder docelowy. 

    przenoszenie_wielu_wiadomosci_do_folderu.png

Jak zautomatyzować proces przenoszenia wiadomości do folderów?

Za pomocą reguł i filtrów możesz zautomatyzować proces przenoszenia wiadomości e-mail do katalogów, w chwili otrzymania nowej korespondencji:

  1. Przejdź do sekcji Ustawienia, następnie wybierz Filtry
  2. Utwórz nowy filtr. Szczegółowe informacje o tworzeniu filtrów wiadomości znajdziesz w naszym poradniku: Jak tworzyć filtry i reguły wiadomości e-mail?
  3. Podczas konfiguracji filtra wiadomości, w sekcji Akcje, wybierz Przekaż wiadomość na konto, a następnie wskaż folder. 

W ten sposób możesz np. ustawić, aby wiadomości o określonym temacie zawierające załącznik czy wysłane od wskazanego nadawcy, trafiały wprost do wybranego katalogu. 

Czy udało Ci się rozwiązać problem?
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?