Zarządzanie folderami w poczcie Webmail SEOHOST
Foldery wiadomości e-mail w poczcie internetowej, np. w programie pocztowym czy poczcie Webmail, to kluczowy element w efektywnym zarządzaniu skrzynką e-mail i korespondencją. Foldery pocztowe, pomagają w organizacji wiadomości i rozmieszczenie ich w taki sposób, aby uzyskać łatwy dostęp lub pozbyć się ich. Zobacz, jak działają i jak zarządzać folderami poczty w Webmail.
- W jakim celu tworzyć foldery poczty e-mail?
- Jak utworzyć folder poczty e-mail?
- Jak przenieść wiadomość e-mail do folderu poczty?
- Jak zautomatyzować proces przenoszenia wiadomości do folderów?
W jakim celu tworzyć foldery poczty e-mail?
Zarządzanie folderami w poczcie Webmail Roundcube to kluczowy element efektywnego zarządzania Twoją skrzynką pocztową. Foldery pocztowe są wirtualnymi katalogami, które pomagają w organizacji i kategoryzacji otrzymywanych i wysyłanych wiadomości.
Wielu użytkowników pozbawia się możliwości korzystania z folderów poczty, przechowując całą korespondencją w katalogu głównym i opcjonalnie korzystając z wyszukiwarki, aby odszukać interesujące maile. Tymczasem korzystanie z folderów jest bardzo proste, a same foldery pomagają efektywnie zarządzać kontem. Zobacz, jak wygląda to w praktyce:
- Tworzenie folderów pozwala na uporządkowanie wiadomości w logiczny sposób. Dzięki temu łatwiej jest odnaleźć konkretne wiadomości w przyszłości, bez konieczności przeszukiwania całej skrzynki.
- Foldery mogą być tworzone na podstawie różnych tematów, projektów lub kontaktów.
- Dzięki przenoszeniu wiadomości do odpowiednich folderów łatwiej jest przeszukać konkretne kategorie treści, gdy potrzebujesz odnaleźć konkretną informację.
- Organizacja wiadomości w folderach pozwala na szybkie przechodzenie między różnymi rodzajami treści, co przyspiesza proces zarządzania pocztą elektroniczną.
Bardzo ważną funkcją, która jeszcze bardziej wzmacnia korzyści używania folderów, są reguły wiadomości. W Roundcube możesz także tworzyć reguły, które automatycznie przenoszą wiadomości do określonych folderów na podstawie określonych kryteriów.
Jak utworzyć folder poczty e-mail?
Dodawanie nowych folderów w poczcie Webmail SEOHOST jest bardzo łatwe. Zobacz, jak utworzyć folder poczty:
- Zaloguj się do poczty Webmail SEOHOST.
- Po zalogowaniu do konta e-mail przejdź do sekcji Ustawienia (po prawej stronie ekranu) i wybierz Foldery.
- Kliknij Utwórz.
- Podaj nazwę folderu, a także określ jego miejsce w strukturze katalogów, np. zrób z nowego folderu folder podrzędny.
- Na tym etapie możesz też od razu wskazać, w jaki sposób wiadomości mają być wyświetlane, czy w formie list, czy wątków.
- Zapisz.
Utworzony w ten sposób folder zobaczysz na liście w sekcji Ustawienia, gdzie możesz łatwo przejść do jego edycji. Będzie on też widoczny w głównym drzewie katalogów w widoku sekcji Poczta.
Jak przenieść wiadomość e-mail do folderu poczty?
Kiedy folder jest już utworzony i aktywny, możesz przenieść do niego wiadomości e-mail. W tej instrukcji zobaczysz, jak zrobić to ręcznie:
- W widoku sekcji Poczta odczytaj wybraną wiadomość e-mail.
- Z opcji wiadomości e-mail wybierz Więcej > Przenieś do…, a następnie wskaż folder docelowy.
Możesz także skorzystać z metody ”przeciągnij i upuść”. Złap wiadomość lewym przyciskiem myszki, a następnie przeciągnij ją i upuść na wybranym katalogu.
Możesz też wykonać tę czynność na wielu wiadomościach jednocześnie:
- W widoku sekcji Poczta, na górze ekranu, kliknij przycisk Zaznacz
- Aktywuj Zaznaczanie.
- Zaznacz checkboxem wiadomości, które chcesz przenieść do jednego folderu.
- W obszarze wiadomości e-mail wybierz Więcej > Przenieś do…, a następnie wskaż folder docelowy.
Jak zautomatyzować proces przenoszenia wiadomości do folderów?
Za pomocą reguł i filtrów możesz zautomatyzować proces przenoszenia wiadomości e-mail do katalogów, w chwili otrzymania nowej korespondencji:
- Przejdź do sekcji Ustawienia, następnie wybierz Filtry.
- Utwórz nowy filtr. Szczegółowe informacje o tworzeniu filtrów wiadomości znajdziesz w naszym poradniku: Jak tworzyć filtry i reguły wiadomości e-mail?
- Podczas konfiguracji filtra wiadomości, w sekcji Akcje, wybierz Przekaż wiadomość na konto, a następnie wskaż folder.
W ten sposób możesz np. ustawić, aby wiadomości o określonym temacie zawierające załącznik czy wysłane od wskazanego nadawcy, trafiały wprost do wybranego katalogu.