Książka adresowa w kliencie poczty e-mail ułatwia wysłanie wiadomości e-mail do wskazanych adresatów, wcześniej w niej zapamiętanych. Zapamiętywanie i organizacja kontaktów w książce adresowej znacznie usprawnia proces tworzenia nowych wiadomości oraz umożliwia szybkie znalezienie i wybór odpowiednich adresatów. Zobacz, w jaki sposób tworzyć nowe kontakty i zarządzać książką adresową w RoundCube.
Wideo Instrukcja
Klinij w link aby zapoznać się z materiałem filmowym jak tworzyć kontakty i nimi zarządzać w poczcie Roundcube
Po lewej stronie ekranu przejdź do sekcji Kontakty.
Kliknij Utwórz.
Wprowadź informacje o kontakcie, imię, nazwisko, adres e-mail oraz inne informacje dodatkowe, według potrzeby.
Zapisz.
Kontakt został utworzony i zapisany w grupie Kontakty osobiste. Możesz na górze ekranu kliknąć Opcje obok nazwy Grupy > Dodaj grupę. Za pomocą tej funkcji możesz tworzyć dodatkowe katalogi z kontaktami.
Kliknij we wskazany kontakt, a następnie zaznacz grupę (aktywuj ją), do której chcesz go przypisać.
Jak utworzyć kontakt z wiadomości e-mail?
Jeśli otrzymałeś wiadomość e-mail i chcesz szybko zapisać dane kontaktowe, możesz to zrobić bezpośrednio w oknie odczytu:
Przejdź do sekcji Poczta.
Odczytaj wiadomość e-mail od wybranego kontaktu.
Kliknij adres e-mail (nazwę kontaktu).
Wybierz Dodaj do książki adresowej.
Wróć do sekcji Kontakty po lewej stronie ekranu.
Kliknij nowo utworzone konto, aby je edytować.
Zarządzanie książką adresową
W sekcji Kontakty znajdziesz wszystkie zgromadzone kontakty. Z tego miejsca możesz łatwo zarządzać nimi, edytując, dodając nowe i usuwając adresatów:
Dodawanie kontaktu: postępuj zgodnie z instrukcją na początku artykułu, aby utworzyć nowy kontakt. Kliknij przycisk Utwórz.
Grupy kontaktów: kliknij Opcje obok nazwy Grupy, wybierz Dodaj grupę. Podaj nazwę grupy. Grupy pozwalają tworzyć zbiory kontaktów.
Przypisywanie kontaktu do grupy: kliknij wybrany kontakt, a następnie zaznacz, do której grupy ma należeć. Kontakty w podgrupach, zawsze należą także do głównej grupy Kontakty osobiste.
Import/Eksport: jeśli chcesz przenieść książkę adresową do innego klienta poczty e-mail lub wczytać kontakty z pliku, skorzystaj z opcji Import/Eksport.
Szybka wiadomość do kontaktu: kliknij wybrany kontakt, a następnie kliknij adres e-mail, aby przejść do okna redagowania nowej wiadomości.
Jak wysłać wiadomość e-mail do kontaktu z książki adresowej?
Możesz skorzystać z dwóch opcji, aby wysłać wiadomość e-mail do kontaktu z książki adresowej.
Pierwszy z nich wskazaliśmy wyżej. Możesz to zrobić w Książce adresowej (sekcja Kontakt), klikając wybrany kontakt, a następnie w przypisany do niego adres e-mail. Otworzy się okno redagowania wiadomości.
Drugi sposób opiera się na klasycznym oknie redagowania nowej wiadomości e-mail:
Po lewej stronie kranu kliknij Utwórz.
Napisz nową wiadomość e-mail.
W polu DO (DW, UDW) kliknij ikonę Kontakty.
Wybierz kontakt, kontakty lub grupę kontaktów, do których chcesz wysłać wiadomość. Do listy odbiorców zostaną dodane tylko kontakty z przypisanym adresem e-mail.